31 August 2010

TANGGAL 31 OGOS 2010( PART 1)



MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!

Genaplah ari nim saya telah menyambut ari kemerdekaan yang ke-53.. Adus ari ni bangun awal la pulak sebab nak cite cerita best kat korang semperna hari kemerdekaan ni....Aku dari tadi lagu duk depan lappy nim...tak tawlah kenapa bangun sahur terus bukak laptop sebab nak menaip cite nimla...tp sebelum aku menaip aku edit2 la dulu blog aku nim....edit2 apa yang patut...biar kaci umm ckit...hahaha....la bukan ini yang aku nak cite kat korang...aku nak cite bende lain la....aku nk cite kenangan aku semalam...mungkin korang rasa mungkin korang dah lena tido kot time nim...hikhik..

Semalam korang nak tahu...semalam genaplah kite sambut merdeka....aku ingat mula-mulanya aku malas nak turun bawah kat hostel nim tapi terlintas kat hati nak turun..Aku turun la dengan best friend akulah kat UPSI ni...sape lagi bukan mak cik syikin....dgn die la aku turun....tu pun sebab kami baru sudah buat sesi jadi boleh la turun dengan die....ajak di hati nak ronda-ronda je kat bawah....sebab kat bawah biasalah kt koleh harun (KHAR, UPSI) ni ada jual-jualan ckit...aku ni dah la xde duit, rabun jugak mata aku nk membeli duit pokai beb...xleh nak beli....jd tak nak kecewakan hati kau yang memberontak nim...aku layan jelah....nak sedapkan hati aku...kau tahu apa aku buat...aku buat2 tak nampak je apa makcik2 kat bawah tu jual....hahahaha....

Korang taw la hati perempuan mana tahan beb tgk pakaian kat bawah...keronsang lagi...adus....mmg tak tahan jadi aku dah la buat nampak barang-barang tu, aku pun bercakap dengan hati kecik aku nim..."xpelah nanti balik kampung aku belilah keronsang, tudung and so on"..hahaha...ayat-ayat utk positifkan hati aku....ok berbalik pada cite yang aku nak kongsi la semperna merdeka nim...

Dalam perjalanan aku dengan mak cik syikin turun tu, aku dah tgk org ramai...aku igtkan orang tolong buat botol2 tu...aku cakap la kat hati kecik akut ni "rajin tol budak2 khar ni turun tolong buat botol tu"...aku pun pergilah dekat2 ckit cuba intai2 apa budak khar nim tgk sampai tak nampak aku lalu...haha..tapi tulah macam mana nak nampak budak2 khar bukan knl pun aku....hahaha. Bile aku dekat2 orang yang ramai tu,rupanya aku tgk ada abg-abg dan akak-akak army kite tgh buat pertunjukkan... apa lagi aku pun lekatlah kat situ...syok jugaklah tgk dorang nim....tak pernah dorang buat show mcm tu kat khar nim..tembak-menembak...nak gugur jantung aku dgrnya...walaupun diorang gune peluru yang tak betul tp takut jugaklah...hahaha..pengecut jugak aku nim ye......tapi apa pun tabik springlah kat budak2 pelapis coz luang masa buat show mcm tu....terima kasih ye budak2 pelapis khar...hehe...baik lak ku nim...anok sapo la nim.....hahaha....

Lain part lak, aku ingat malam kemerdekaan xdelah bunga api...rupa2 ada...manalah tawkan...bulan ramadhan orang pose...maklumlah ...tp aku sedih la tgk budak2 khar nim xde semangat kemerdekaan langsung...kecian kat abg2 n akak2 pelapis tu...dh la coreng2 muke dorang..korang lak tak bagi support....aduss....sedih hati aku....tapi lam sedih aku bangga la sebab tahun kite masih merdeka....sempat juga aku sambut bulan kemerdekaan....dahLAH ni je aku nak kongsi dengan korang...klu pada sapa2 tak sambut merdeka tu mmg rugilah...org ckp la bukan aku ckp >>>>"merdeka diraikan, ramadhan di muliak".....so, tak salahlah nak sambut merdeka dibulan ramadhan asalkan tak terlebih2...orang ganu kbo"dok nebeng"hahahahah....tubik jugak loghat aku....hahha...

No comments:

Post a Comment